Garantie

Koninklijk Wetsbesluit 1/2007, van 16 november, dat de herziene tekst van de Algemene Wet ter Bescherming van Consumenten en Gebruikers goedkeurt, stelt een periode van twee jaar wettelijke garantie vast vanaf de levering van de nieuwe producten EG aan de consument door de verkoper. De garantie voor mobiele telefoons van Phones Rugged – Blackview Nederland is twee jaar. Deze kortingen of aanbiedingen zijn alleen geldig voor de lopende maand en worden bijgewerkt op de 1e van elke maand, en zijn geldig tot de laatste werkdag van dezelfde maand.

   

Soms, en vrijwillig, kan Phones Rugged – Blackview Nederland (hierna BN) een commerciële garantie toekennen boven op de wettelijke garantie. De duur van deze commerciële garantie en de rechten die daaraan verbonden zijn, ten gunste van de consument, worden door BN in elk afzonderlijk geval aangegeven.

Om zowel de wettelijke garantie als de commerciële garantie te kunnen uitoefenen, is het essentieel om bewijsstukken voor te leggen die de datum van levering en/of aankoop van het product bewijzen, zoals de factuur, aankoopbon, leveringsbon, of verzegelde en gedateerde garantiekaart is, of het IMEI- of apparaatidentificatienummer. Documenten waarmee geknoeid is of die vervalst zijn, worden niet aanvaard.

De consument moet BN op de hoogte brengen van het gebrek aan overeenstemming binnen twee maanden nadat hij er kennis van heeft gekregen. Het niet naleven van deze termijn zal niet leiden tot het verlies van het overeenkomstige recht op reorganisatie.

De wettelijke garantie dekt de herstelling of, in voorkomend geval, de vervanging van het product als gevolg van het gebrek aan conformiteit van het product en, in dit geval, zal dit gratis zijn voor de consument, met inbegrip van arbeid en materiaal. In ieder geval moeten herstellingen onder garantie worden uitgevoerd door de officiële technische bijstandsdienst van BN of door erkende distributeurs. De klant moet het apparaat onder garantie opsturen naar ons vestiging in Barcelona (Valls d’Andorra 2, 2º 1ª, 08930 Sant Adrià del Besós) en BE zal zorg dragen voor het transport naar de plaats van herkomst voor reparatie indien nodig, en zal het terugzenden aan de klant zonder extra kosten.

De klant heeft ook het recht om de aankoop te annuleren in de periode van 14 dagen na de datum waarop de klant het product heeft ontvangen of, zoals de wet zegt, “het materieel bezit van de gevraagde goederen heeft verkregen”. Daartoe beschikt u over het Online formulier voor herroeping en het bijbehorende formulier voor herroeping in fysieke vorm. De klant kan het online formulier invullen of ons een e-mail sturen naar het e-mailadres rma.blackview@gmail.com met de gegevens van de aankoop zodat wij contact kunnen opnemen en de terugzending van het product kunnen organiseren, dat in dezelfde staat moet worden geleverd als toen het werd gekocht. De terugbetaling van het bedrag zal binnen 14 dagen na ontvangst van de initiële kennisgeving van de klant geschieden.

De reparatie of vervanging zal de berekening van de termijn van de wettelijke garantie opschorten, zonder in elk geval aanleiding te geven tot een nieuwe garantieperiode van twee jaar vanaf de levering van het herstelde/vervangen product. In geen geval kan vervanging worden geëist in het geval van tweedehands producten.

De herstelling of vervanging van een element (zoals het scherm) dekt niet de eventuele andere defecten die het toestel kan hebben als gevolg van hetzelfde ongeval (val of gelijkaardig). Het is geen allesomvattende garantie op het toestel. Elk ander defect moet worden behandeld als een nieuwe reparatie. Indien zich bijkomende defecten voordoen die geen verband houden met de oorspronkelijke herstelling, worden deze niet gedekt.

Geen van de hier opgenomen garanties dekt de vervanging van onderdelen als gevolg van slijtage of breuk van mechanismen, rubbers, behuizingen en/of kunststoffen, alsmede esthetische aantasting, als gevolg van het normale gebruik van het product.

De garantie OMVAT ALLEEN DE REPARATIE OF VERVANGING VAN APPARATEN DIE AFGELEVERD WORDEN ZOALS ZIJ ZIJN AF FABRIEK (Fabrieksinstellingen) en voorziet niet in of omvat geen periodieke controles, onderhoud of installatie van het product.

Bovendien zal er in geen geval sprake zijn van een gebrek aan overeenstemming en dus zal de Wettelijke Garantie niet van toepassing zijn, noch, in voorkomend geval, de commerciële garantie, wanneer:

  • het gebrek aan overeenstemming overeenstemt met een afwijking van de veiligheidsvoorschriften of de lokale of nationale voorschriften van een ander land dan waar het oorspronkelijk ontworpen en geproduceerd werd of, in voorkomend geval, bestemd was voor de verkoop;
  • dit product of een van zijn identificaties (serienummer, enz.) geheel of gedeeltelijk geopend, geassembleerd, gedemonteerd, bewerkt en/of gerepareerd is door iemand anders dan de officiële technische bijstandsdienst of erkende dealers van BN;
  • het gebrek aan conformiteit het gevolg is van een verkeerde installatie (tenzij de installatie werd uitgevoerd door de erkende verkoper van BN of onder zijn verantwoordelijkheid, of door de consument volgens de installatievoorschriften van BN);
  • de niet-overeenstemming te wijten is aan het gebruik van andere accessoires, laders of verbruiksgoederen dan originele accessoires van BN en die welke voor het product zijn ontworpen;
  • er een breuk is in één van de zegels op de batterijbehuizing of de cellen, of duidelijke tekenen van verkeerd gebruik;
  • schade aan het product is veroorzaakt door overmacht. Ook als er duidelijk niet juist is omgesprongen met het apparaat, in geen geval schermproblemen of breuk van hetzelfde.

De geschatte vertragingstijd voor een reparatie is ten minste 15 werkdagen.

TR is in geen geval verantwoordelijk voor het verlies van gegevens die in het product zijn opgeslagen. De gebruiker moet een reservekopie maken alvorens het product op te sturen, aangezien het zeer waarschijnlijk is dat de gegevens zullen worden gewist wanneer het apparaat teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen.

Het hart van een mobiele telefoon is het zogenaamde moederbord. Moederborden bevatten een groot aantal elektronische componenten die ervoor zorgen dat elke functie van een smartphone werkt. Wanneer een van deze componenten defect raakt, wordt er gezegd dat er een probleem is met het moederbord. De meest voorkomende redenen voor problemen met het moederbord zijn:

– Componenten die onder druk staan door hitte of plotselinge veranderingen in temperatuur. Door de zon raakt het kwarts van de componenten beschadigd.

– Mechanische torsie of klappen. De basisplaten bestaan uit een 0,5 mm glasvezelbasis die onmerkbaar kan barsten, wat al kan gebeuren door bijvoorbeeld op de mobiele telefoon te gaan zitten.

– Gebruik van ondeugdelijke of defecte kabels of laders. Gebruik de originele lader en kabel, sluit de kabel eerst aan op de stroom en dan op het toestel, en laat het toestel niet ‘s nachts opladen.

– Vochtigheid. Er kan zich vocht of condens vormen als we het apparaat in de badkamer laten liggen terwijl we douchen.

– Overspanning van het elektriciteitsnet, of pieken veroorzaakt door het aan- en afkoppelen van opladers of kabels. Sluit de kabel eerst aan op de stroom en dan op het apparaat, en laat het niet ‘s nachts opladen.

Aangezien de kosten van het repareren van het moederbord relatief hoog zijn, raden we meestal aan van reparatie af te zien en het apparaat als onherstelbaar te beschouwen. Na deze controles kunnen wij de reparatie als voltooid beschouwen en brengen wij de klant geen kosten in rekening voor het openen van het apparaat en de controle ervan.

Geen van de hier inbegrepen garanties dekt de vervanging van onderdelen als gevolg van slijtage of breuk van mechanismen, rubbers, behuizingen en/of kunststoffen, noch esthetische aantasting, als gevolg van het normale gebruik van het product. Op dezelfde manier dekken de garanties geen enkele vorm van schade die tijdens het transport van het product is ontstaan (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, cosmetische schade, stoten, krassen, vlekken, deuken, enz.). Mocht dit het geval zijn, dan zijn de toepasselijke voorwaarden in de Algemene voorwaarden van BN van toepassing.