Reparaties

Reparaties – Helaas is uw toestel niet in orde en moet het wellicht gerepareerd worden. Om tot reparatie over te gaan, dient u de volgende instructies op te volgen voordat u ons het toestel toestuurt:

  1. Ga naar ons formulier door hier te klikken en vul alle vakjes in door de RMA en Technische Service optie aan te vinken in het “Categorieën” drop-down menu en vul al uw gegevens in zodat er een schriftelijk verslag is van de storing en wij deze kunnen opvolgen. Het is zeer belangrijk dat u geen enkel vakje leeg laat en dat u uw telefoonnummer, uw naam, het merk en model van het apparaat en een zo gedetailleerd mogelijke uitleg van het probleem vermeldt. Dit zal het voor onze Technische Dienst gemakkelijker maken een diagnose van het probleem te stellen. Stuur het apparaat voorlopig nog niet op!
  1. Onze Technische Dienst zal uw probleem bekijken en u een e-mail sturen of u bellen om de mogelijke oplossingen uit te leggen. Ongeacht de oplossing van het probleem, zult u altijd gevraagd worden om de “Factory Reset” uit te voeren. Om dit te doen, moet u naar Instellingen – Back-up gaan en ervoor zorgen dat u de eerste optie “Kopieer mijn gegevens” hebt geactiveerd, omdat deze optie een back-up van uw gegevens maakt, zoals contacten en andere gegevens, naar uw Gmail- of Google-account op het apparaat. Als u de optie “Kopieer mijn gegevens” niet hebt geactiveerd, wacht dan 3-4 uur voordat u de volgende stap uitvoert.Ga terug naar dezelfde optie Instellingen – Back-up en tik op de laatste optie “Fabrieksinstellingen herstellen”. Een menu zal openen en u moet aan het einde tikken op de knop “Reset telefoon”. Het wordt aanbevolen om de optie “Wis telefoonopslag” aan te vinken, maar deze optie zal de foto’s en muziek verwijderen die u op het apparaat hebt staan, dus als u deze optie selecteert, moet u van die bestanden eerder een kopie hebben gemaakt op uw computer of mini SD-kaart. Als u de vorige optie kiest, verschijnt een ander scherm met de knop “Alles wissen” waar u op moet tikken; de telefoon zal automatisch alle gedownloade programma’s wissen en de telefoon terugzetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen.

    Als het probleem op die manier niet is opgelost, kunt u nog steeds de “Fabrieksinstellingen herstellen” uitvoeren door de aan/uit-toetsen samen met volume + of volume – in te drukken terwijl het apparaat is uitgeschakeld (afhankelijk van het apparaat).

    Er verschijnt een menu dat in het Chinees kan zijn (dan moet u naar de enige optie met Europese letters gaan, e MMC) of een Engels menu waar u naar de opties Wipe cache en Wipe Data moet gaan, hoewel we aanraden dit uit te voeren terwijl u telefonisch contact hebt met onze medewerkers die u aan de telefoon zullen helpen bij het bevestigen van elke stap.

    De reden voor het uitvoeren van deze stappen is dat veel van de problemen met het toestel te wijten zijn aan softwareconflicten tussen applicaties, die opgelost kunnen worden door deze stappen uit te voeren. Zo wordt vermeden dat u ons uw telefoon moet opsturen, aangezien de problemen op deze manier automatisch opgelost zullen worden. Indien dit niet het geval is,  moet u ons na het verzoek van onze Technische Dienst om “Fabrieksinstellingen herstellen” melden dat het probleem niet is opgelost. Onze medewerkers zullen u dan vertellen wat de volgende stap is.

  1. Als de telefoon uiteindelijk naar onze faciliteiten moet worden gestuurd, vergeet dan niet dat u volgens de garantievoorwaarden het toestel op eigen kosten naar ons moet opsturen. Kies dus of u het toestel persoonlijk wilt brengen, of dat u kiest voor de optie spoedkoeriersdienst (1 tot 2 dagen) of post (ongeveer een week om aan te komen). Het apparaat moet aankomen zonder enige vorm van pincode of patroon, naar behoren opgeladen (indien mogelijk) en natuurlijk naar behoren geïdentificeerd met het factuurnummer, de naam van de klant, en voorzien van een uitleg van de fout voor de reparateur. Wij raden de klant aan het apparaat in de originele verpakking te verzenden, om schade tijdens het transport te voorkomen, en om de telefoon te verzenden zonder accessoires die niet noodzakelijk zijn. In het geval dat het apparaat beschadigd aankomt, zal de klant de kosten dragen die veroorzaakt zijn door schade tijdens het transport.OPMERKING: Het wordt aanbevolen dat bij het herstellen van een apparaat naar de fabrieksinstellingen, het opstarten van het systeem wordt voltooid, en de e-mail die eerder was ingevoerd wordt gebruikt, omdat tijdens het proces naar de Google-account wordt gevraagd, en deze dienst niet kan worden vrijgegeven in dit service-account, zelfs met de login-gegevens, omdat het proces om bevestiging vraagt op andere telefoons. Elk toestel dat aankomt met een patroon, PIN, of zonder de Google account die nodig is voor het opstarten, zal niet worden geweigerd maar de klant moet deze informatie wel verstrekken of anders het toestel ophalen bij onze faciliteiten zonder enige vorm van verzending van ons.

 

  1. Zodra wij de telefoon hebben ontvangen, zal onze Technische Dienst in Barcelona belast zijn met het uitvoeren van eventuele reparaties (luidsprekers, microfoons, oplaadpoorten…). Deze nemen gemiddeld 15 werkdagen in beslag. Er zijn eenvoudige reparaties die minder tijd kosten en andere die, door gebrek aan onderdelen, iets langer kunnen duren.
  1. Indien de Technische Dienst de reparatie niet kan afhandelen, moet het toestel naar de technische dienst van het merk zelf in China worden gestuurd, voor grote reparaties (schermbreuken en dergelijke), wat ongeveer anderhalve maand in beslag zal nemen.
  1. Vergeet niet dat, volgens de garantievoorwaarden , reparaties die veroorzaakt zijn door verkeerd gebruik van het toestel, waaronder een gebroken scherm (glas of interne LCD, met of zonder sporen van impact) en dergelijke, niet gedekt worden door de garantie. Lees alle voorwaarden van onze garantie om te begrijpen welke onderdelen gratis worden vervangen en welke voor uw rekening zijn.Wij hopen dat deze instructies helpen om het probleem van uw toestel zo snel mogelijk op te lossen.